تحقیق ماز ذهني & روان شناسی

#علوم انسانی

دانلود

علوم انسانی » روان شناسی مشاهده: 1955 مشاهده دانلودی:.zip اصلی: word صفحات: 16 حجم :14 کیلوبایت
تحقیق ماز ذهني علوم انسانی » روان شناسی دانلود تحقیق با موضوع ماز ذهني،در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.بخشی از متن تحقیق:آزمايش ماز ذهني پيترسن مي باشد كه در اين آزمايش مي خواهيم بدانيم كه كوشش و خطا چه تأثيري روي يادگيري فرد دارد. در اين آزمايش ما به يك ماز نيازمنديم كه ماز ذهني پيترسن « براي بزرگسالان» مي باشد. اين ماز كه از 12 شاخه تشكيل شده است و يك شاخه نيز براي ورود به راه اصلي وجود دارد. شاخه ها در امتداد يكديگر قرار دارند به طوري كه هر شاخه « شاخه قبلي» خود را  قطع مي كند و باعث تشكيل يك راه اصلي و يك راه فرعي مي شود كه هر كدام از راه هاي اصلي و فرعي براي خود اعداد دارند به طوري كه آزمودني در هر شاخه بر سر دو راهي مي رسد. ابتدا آزمايشگر دو عدد 14 و 19 را براي آزمودني مي خواند و او نيز بايد يكي از آنها را انتخاب كند. اگر عدد 14 را انتخاب كرد آزمايشگر اعداد 19 و 21 را براي او مي خواند و اگر آزمودني 19 را انتخاب كرد آزمايشگر دو عدد ديگر را كه بر سر راه آزمودني وجود دارد را براي او مي خواند يعني اعداد 14 و 17 و اين كار را تا بدانجا ادامه مي دهند تا آزمودني به مقصد رسد و بر اثر كوشش و خطا بتواند بدون غلط سه بار از ابتدا به مقصد برسد  آزماينده پاسخهاي آزمودني را ثبت و تعداد غلط هاي او را مي شمارد. اين آزمايش به صورت مطالعه موردي (Case study) بوده و آزمودني مردي 24 ساله مي باشد.پس از بررس نتايج بدست آمده اين نكته حاصل مي گردد كه آزمودني هر چه به مراحل آخر نزديكتر مي شود (پس از 13 مرحله) از تعداد خطاهاي او كاسته شده و اين فرضيه كه كوشش و خطا باعث يادگيري مي شود تأييد مي گردد.چكيده تحقيق «ماز u شكل»: در اين آزمايش (ماز u شكل) سعي ما بر اين است كه نشان دهيم كوشش و خطا چه تأثيري روي يادگيري دارد آيا يادگيري را افزايش مي دهد. در اين آزمايش ما به يك كرونومتر براي ثبت زمان و يك ماز u شكل نيازمنديم. آزمايش با اعلام آمادگي آزمودني شروع مي شود و او بايد انگشت خود را روي مبداء شروع ماز قرار دهد. ماز از  10 مرحله تشكيل شده و هر مرحله شامل يك شكل U مي باشد كه دو راه به سمت راست و چپ دارد كه يكي بن بست است و ديگري راه اصلي و همه آنها به هم مرتبط هستند كه آزمودني بايد آن ها را ارائه دهد تا به مقصد برسد. آزمايشگر بايد زمان و خطاهاي آزمودني را محاسبه كند. آزمودني بايد اين كار را آن قدر انجام دهد تا پس از سه بار متوالي و بدون خطا مسير ماز را طي كند. تنها در اين صورت است كه مي توان گفت يادگيري صورت گرفته است. اين آزمايش از نوع مطالعه موردي (Case study) مي باشد كه در آزمايشگاه روانشناسي دانشكده انجام شده است. پس از اتمام  اجراي آزمايش و ثبت نمرات، مراحل آزمايش تجزيه و تحليل شدند  و با هم مقايسه گرديدند كه پس از اين كار نتيجه گرفته مي شود كه آزمودني هر چه به مرحله پاياني (مرحله 15) نزديكتر مي شود از تعداد خطاهاي او كاسته شده و زمان نيز از 45 ثانيه به 15 ثانيه كاهش يافته است. پس اين فرضيه كه تكرار و تمرين موجب كاهش زمان و افزايش يادگيري مي شود تأييد مي گردد.مقدمه:حافظه از بعضي جهات مركز شناخت است. بدون حافظه شناخت چندان معنايي ندارد، زيرا هيچ كدام از محصولات آن باقي نخواهد ماند. روان شناسان بين سه نوع حافظه تمايز قائل اند: حسي كوتاه مدت (فعال) و بلندمدت. داشتن اطلاعات در حافظه براي قابل كاربرد كردن آن كافي نيست؛ اطلاعات براي در دسترس بودن بايد سازماندهي شود. شايد به همين دليل اكثر افراد چيزهاي كمي از دوران كودكي خود به ياد دارند. سازمان دهي زماني واقع مي شود كه اطلاعات از حافظه فعال (كوتاه مدت) به حافظه طولاني مدت از طريق فرآيند رمزگذاري منتقل شود؛ فرآيندي كه اطلاعات از طريق آن با طرحواره و مفاهيم قابل دسترس تعبير و تفسير مي‌شود براي مثال فرض كنيد از كودكي خواسته مي شود نام تك تك پادشاهان ايراني را بگويد (از حفظ كند). او بحاي اينكه همه را جداگانه از بر كند آنها را به سلسله هاي مختلف تقسيم مي نمايد، چون مي داند كه بدين وسيله بهتر مي تواند از عهده حفظ كردن آنها برآيد….. دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی تعداد مشاهده: 1955 مشاهده فرمت فایل دانلودی:.zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 16 حجم فایل:14 کیلوبایت  قیمت: 25,000 تومان   پرداخت و دریافت فایل در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش. تحقیق ماز ذهنيتحقیق در مورد ماز ذهنيدانلود تحقیق ماز ذهنيپروژه ماز ذهنيمقاله ماز ذهنيپایان نامه پیرامون ماز ذهنيتحقیق روانشناسی ماز ذهنيتحقیق روانشناسی
  • تحقیق روبوت ها & Wordمهندسی کامپیوتر
  • روبوت ها دانلود تحقیق روبوت ها تحقیق در مورد روبوت ها تحقیق روبوت ها تحقیق درباره روبوت ها تحقیق راجع به روبوت ها تحقیق آماده روبوت ها تحقیق در مورد روبوت ها پاورپوینت روبوت ها ورد word تحقیق با موضوع روبوت ها pdf
  • قالب پاورپوينت شیک جنگ & pptxتم و قالب
  • قالب پاورپوینت جنگیقالب پاورپوینت جنگقالب پاورپوینت جنگندهدانلود قالب پاورپوینت جنگیدانلود قالب پاورپوینت جنگقالب پاورپوینت سربازقالب پاورپوینت دفاع مقدس
  • پرسشنامه مکانیابی بیمارستان با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره ی مشارکتی & پرسش نامه
  • دانلود پرسشنامه مکانیابی بیمارستان با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره ی مشارکتی پرسشنامه آماده مکانیابی بیمارستان با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره ی مشارکتی پرسشنامه در مورد مکانیابی بیمارستان با استفاده از تکنیک های تصمیم گیر
  • طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی نواحی صنعتی ایران & طرح درس
  • دانلود طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی نواحی صنعتی ایران طرح درس آماده در مورد مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی نواحی صنعتی ایران طرح درس روزانه درس پژوهی درسنامه یادگیری معلم دانش آموزان تدریس آموزش سناریوی آموزشی طرح درس نویسی
  • طرح توجیهی مدرسـه غير انتـفاعي & خدماتی و آموزشی
  • مدرسه غیر انتفاعیدانلود طرح توجیهیدانلود طرح توجیهی رایگاندانلود طرح توجیهی احداث مدرسهاحداث مدرسه غیرانتفاعیطرح توجیهی رایگاندانلود مدرسه غیر انتفاعیدانلود رایگان طرح توجیهیدانلود نمونه طرح توجیهی رایگان
  • پاورپوینطراحی برنامه جلب حمايت همه جانبه تعيين مشکل و دستورکار برنامه & pptسایر
  • طراحی برنامه جلب حمايت همه جانبه تعيين مشکل و دستورکار برنامه دانلود پاورپوینت طراحی برنامه جلب حمايت همه جانبه تعيين مشکل و دستورکار برنامه پاورپوینت در مورد طراحی برنامه جلب حمايت همه جانبه تعيين مشکل و دستورکار برنامه تحقیق طراحی برنامه جلب حما

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *